Never Perfect

Disclaimer


Hey peeps. You're entering in my corner. So please be nice. I am just me. simple person.

Entries About Link Tuto

Tagboard

Leave Your Footprint Here




Credits

Basecode by: Aina Syaza
Editor: Amel Jasmeen
Owner: Put your name
Others:   
bulan ramadhan bulan yang penuh nikmat ☆✮
assalamualaikum . alhamdulillah . bersyukur sangat2 sebab dapat sambut ramadhan utk tahun nih . hopefully dpt tunaikan ibadah puasa kali ini dgn sempurna . heyy ! saya sambut ramadhan dgn someone lah . nama dia capital M.S.A . hamboiii ! kenapa tak MSU je kan . hari nih hari kedua umat islam berpuasa . dgr2 cter jugak ad yang dah beli baju raya . untunglah . tahun nih aku tak raya pun . kalau aku raya pun raya setakat utk amek duit raya dari family kembangan aku . then , lepas seminggu tuh PERCUBAAN SPM 2012 . mak aihhh . . semakin hampir percubaan tuh . tapi satu hape aku tak study lagi . yaAllah , ape nak jadi ngan aku nih . aku nak yang terbaik tp tak study ape2 lagi . macam mana nk capai target aku , target cikgu , target mama ayah aku . berat  nihh . but i'll try my best . i will make my parents proud of me eventhough just a little . but at least i give something for them to happy .

nak tanya nih . ape maksud puasa ? sekadar menahan diri daripada lapar ? puasa nih sebenarnya Menahan diri dari makan dan minum dan perkara yang membatalkan puasa dari terbit fajar sadiq hingga terbenam matahari. bukan puasa dari makan dan minum je taw . tapi , puasa dari segi mulut , hidung , tangan and anggota badan yang lain . 

bulan ramadhan nih kan , selalunya orang suka membazir terutama time kat bazaar ramadhan . macam2 dorang beli . dahlah pulak . banyak lak tuh . lepas tuh , bila buka puasa je , ada makanan yang tak diluak . tak ke membazir namanya . sepatutnya , sebagai umat islam kita patut m'hindarkan amalan membazir nih . membazir nih kan amalan syaitan . tapi , time bulan puasa nih kan syaitan kena ikat . ape yg membuatkan kita nak beli tuh , beli nih sumenya sebab NAFSU . konklusinya , kita kenalah mengawal nafsu kita dan sentiasa berjimat cermat dalam berbelanja . sesungguhnya Allah suka orang yg tidak membazir .



Older Post | Newer Post