Never Perfect

Disclaimer


Hey peeps. You're entering in my corner. So please be nice. I am just me. simple person.

Entries About Link Tuto

Tagboard

Leave Your Footprint Here




Credits

Basecode by: Aina Syaza
Editor: Amel Jasmeen
Owner: Put your name
Others:   


Semua manusia yang lahir di bumi Allah ini pasti ada yang melakukan kesilapan. Tak kira dari segi pangkat dan darjat. Sama ada orang ternama dan golongan biasa pasti tidak boleh lari dari melakukan kesalahan. Walaupun kecil atau besar, seseorang itu perlu diberi peluang untuk perbaiki apa yang silap dahulu.

Unfortunately, people nowadays keep judging them. Sesetengah manusia tidak boleh menerima apa yang pernah terjadi dahulunya. Malah, terus menghukum and keep blaming them. Mereka tidak diberi kesempatan untuk menebus kesalahan mereka dahulu. Walaupun beribu, berjuta usaha yang telah mereka tunjukkan, masyarakat tetap terus mengungkit kesalahan seseorang itu. Adil ke mereka untuk dilayan seperti itu. Terlalu sempurna ke awak untuk terus menghukum dia? Sedangkan awak juga tidak lepas dari melakukan kesalahan. Awak juga pernah tersungkur dahulunya. Tidak sedarkah awak tentang apa yang awak lakukan dahulu? Sungguh, awak manusia yang tiada hati perut. 


"people always remember your mistakes but no one remembers the good things you have done to them"

Tidak perlulah untuk ada perasaan saling berbalas. Dendam? apa yang awak dapat bila awak berbalas dendam? Tenangkah hidup awak? Bahagiakah awak dengan tindakan awak? Jawapannya TIDAK sama sekali. Awak menipu diri awak. Awak tidak jujur dengan diri awak. Malah, awak sendiri yang menghukum diri awak untuk terus disakiti. Semua masalah ada penyelesaiannya. Jangan tutup pintu hati awak. Jangan jadi buta hati untuk lihat apa yang ada depan mata awak. Jangan dipenuhi dengan rasa ego untuk menolak kebahagiaan yang datang. Cuba terima dan beri dia peluang untuk tebus semula kesilapan dia dahulu. Be open-minded and don't too overthinking. And you will be happy then.




Older Post | Newer Post